Isnin, 8 Februari 2010

--Luahan hati--

'Kataknlh, "Jika kamu sembunyikn apa yg ada dlm hatimu, atau kamu nyatakn, Allah pasti Mengetahuinya." Dia Mengetahui apa yg ada di langit dan apa yg ada dibumi. Allah Maha Kuasa ats sgala ssuatu.' ( surah Ali'Imran 3 : 29)

Ya Allah, hamba-Mu ini sgt lemah..
hamba-Mu ini tidak mampu mnahan godaan syaitan yg lemah itu..

'Orang2 yg b'iman, mrk b'perang dijalan Allah, dan orang2 yg kafir b'perang di jalan Thagut, mka perangilh kawan2 setan itu, (krn) ssungguhnya tipu daya setan itu lemah.' (surah an-Nisa 4 : 76)

Ampunknlh sgala dosaku ya Allah..
Tenangknlh & damaiknlh jiwaku ini Ya Allah..
Hanya kpd-Mu aku b'serah diri..
Dan kpd-Mu jualh aku mmohon keampunan..

' Hanya kepada Engkaulh kami menyembah dan hanya kpd Engkaulh kami memohon p'tolongan.' ( surah al-Fatihah 1 : 5)

Ya Allah..kuatknlh hatiku utk mnghadapi ujian-Mu ini
Tabahknlah hatiku utk mnghadapi sgala-galanya..
Ssungguhnya hamba-Mu ini mngerti Ya Allah..
Tiada satupun hamba-Mu di muka bumi ini yg tidak akn di uji..
Ya Rahman..kuatknlh hatiku...

"Apakah kamu mengira bhw kamu akn masuk syurga, pdahal belum datang kpdmu (cobaan) s/mna halnya orang2 t'dahulu sblm kamu? mrk ditimpa oleh malapetaka & ksengsaraan, serta dgoncgkn (dgn b'macam2 cobaan) shingga b'katalh Rasul & orang2 yg b'iman b'smanya, " Bilakh datangnya p'tolongn Allah?" Ingatlh, ssungguhnya p'tolongn Allah iti amat dekat." (al-Baqarah 2 : 214)

Ya Rahim, hambamu ini selalu lalai dlm mngingati-Mu..
Aku slalu dilekakn dgn khidupn duniawi..
Aku takut mngenangkn apakh yg akn t'jadi di akhirat nti..
Hatiku ini slalu kering, slalu mmberontak ..
Basahknlh hatiku dgn cahaya iman-Mu Ya Allah,
Ampunklh sgala dosaku Ya Rahimm...

Ya Khaliq..hamba-Mu ini slalu goyah hatinya..
Duhai Kekasih hatiku..Kuatknlh hatiku utk mngharungi sgala cabarn di bumi ini..
Duhai Yg Mmegang hatiku, janganlh Engkau Lepaskn diriku..
Peganglh hatiku spy aku tetap b'diri di atas jalan-Mu ini..
Tolonglh Ya Allah..aku merayu kpd-Mu..

Ya Allah ya Tuhanku..
Engkaulh Yg Mha Mendengar lgi Mha Mngetahui,
Engkau Mha Mnegetahui apa yg ada dlm isi hatiku ini
Engkau Mngetahui sgala mslh yg sdg aku lalui skrg
Engkau Mngetahui gejolak hatiku di saat aku b'duka
Ya Malik, Yang Membolak-balikkn hati stiap insan,
Didiklh hatiku ini spy sntiasa tabah & sabar mnghadapi sgala mcm ujian & dugaan Didiklh hatiku ini spy sntiasa kuat..
Kabulknlh Ya Allah..

Kpd-Mu Ya Razak..
Hanya kpd-Mu Tuhan yg Mnciptakn bulan & bintang..
Yg Menciptakn langit & bumi..
Hamba-Mu yg kerdil ini mmohon belas ihsan-Mu Ya Allah.. Dengarlah luahn hatiku Ya Allah.. Dengarknlh isi hatiku ini Ya Rahman..
Aku ingin terus b'lari di atas jalan dakwah-Mu ini.. Aku ingin terus b'kerja untuk-Mu Ya Allah..
Aku ingin mnjadi hamba-Mu yg mndapat balasn nikmat syurga di akhirat sna..
Tapi, adakah aku layak untuk mndapat balasn syurga-Mu??
Terlalu banyak dosa & ksalahn yg telah aku lakukn..
Diriku b'gelumang dgn tnh lumpur yg hitam stiap hari..
Hatiku b'mndikn niat hitam stiap saat..
Ampunknlh sgala dosaku Ya Rahimm..

Hanya kpd-Mu Ya Rahman,
Aku memanjatkn do'a ku ini..
Smoga dikabulkn sgala2nya..
Namun ckuplh jika Engkau Memberikn hatiku ketenangn & kdamaian..
Krn ssungguhnya, itulh yg aku cari selama ini..
Keredhaan-Mu, Kasih-sayang-Mu, Perlindungan-MU,
Ssungguhnya duhai Kekasih hatiku.. Aku amat merindui-Mu.. Aku amat mencintai-Mu.. Dengarlah rayuan hatiku ini..
Krn ssungguhnya Engkaulh Yg Maha Mendengar, Maha Melihat dan Maha Mengetahui..
Dan ssungguhnya Engkaulh Yg Maha Pengasih & Maha Penyayang..
Kabulknlah Ya Allah..


Kabulkanlah Ya Allah..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

chaiyok masitah.KITA boleh.

~nasi lemak~

Catat Ulasan